Més de la meitat de la població espanyola té un smartphone entre les mans. Segons les últimes dades de la Fundación Telefónica, l’Estat espanyol es situa a la capdavantera d’Europa amb una penetració d’smartphones del 63,2%. És per això, que Sabadell ha volgut fer un salt qualitatiu cap a noves tècniques empresarials: el màrqueting mòbil.
A càrrec de l’experta en noves tecnologies i màrqueting digital, Montserrat Peñarroya, i amb la Cambra de Comerç de Sabadell, aquesta ciutat ha fet les primeres passes cap l’era dels dispositius mòbils. Del web 1.0 al web 3.0. Les dades parlen per si soles. Sabem que les coses no van bé en aquest país, però, un dels espais on podem trobar optimisme és en el creixement d’Internet mitjançant un mòbil. En només un any:
Així doncs, online casino download el 14 de Gener del 2013, les PIMES de Sabadell associades a la Cambra de Comerç, van saber com podien afrontar la comunicació mòbil. L’audiència està cada cop més fragmentada, s’exposa a múltiples mitjans i perd eficàcia davant de tècniques de màrqueting tradicionals. Els ciutadans, i sobretot els més joves, són ‘multitasca’: mentre veuen la televisió estant interactuant amb el seu mòbil.
A les empreses ja no els val comunicar per un sol mitjà. Per això, van fer un tast sobre quines són les possibilitats de publicitat i promoció en smartphones. En tenim unes quantes, però, les PIMES tenen a l’abast les aplicacions de tercers com a eines de màrqueting mòbil, els banners mòbils en smartphones i els codis bidimensionals (QR o Datamatrix). Si voleu, podeu descarregar-vos en .pdf la presentació de la sessió informativa de Mobile marketing a Sabadell.
Per tant, és hora que ens llancem al mòbil mitjançant una optimització del web de l’empresa, desenvolupem una aplicació pròpia i/o fem campanyes de publicitat mòbil.
Carles Gili 2013
Vuelve arriba
Leave a Comment